Toyota predstavlja potpuno novi kompaktni SUV – Yaris cross
Gradski život nosi svoje izazove. Kada je riječ o vožnji, to je okruženje u kome vozači sve više cijene robusnost i visoki položaj za vožnju koje pruža SUV, ali u mjeri prilagođenoj gradskim ulicama, uz istinski naglasak na zaštitu okoliša. Istovremeno, oni žele i vozilo koje se ističe atraktivnim izgledom, ali i prilagodljivošću kakva im je potrebna za aktivan način života.
Upravo to su vrijednosti koje je Toyota ugradila u potpuno novi Yaris Cross. Novi Yaris Cross je oblikovan i razvijen za Europu, kako bi bio usklađen sa zahtjevima i željama ovog tržišta u segmentu B-SUV. I proizvodit će se u Europi, u Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), uporedo s novom generacijom Yarisa s pet vrata, počevši od 2021.
Istinski hibrid, istinski SUV
Novi Yaris Cross uživa pogodnosti snažnog Toyotinog naslijeđa napredne hibridne tehnologije, dizajna malih automobila i konstrukcije SUV-ova.
Toyotino svjetsko predvodništvo u tehnologiji hibridnih vozila ocrtava se, između ostalog, i kroz prvi automobil u segmentu B s hibridnim pogonom, originalni Yaris Hybrid iz 2012. godine. Iskustvo bez premca koje je Toyota prikupila omogućava da nova, četvrta generacija hibridnog pogonskog sklopa u Yarisu Cross pruža izuzetne performanse i učinkovitost.
Kao dio Yaris porodice, Yaris Cross je konstruisan na novoj Toyotinoj platformi za kompaktne automobile GA-B. On dijeli i „veliki-mali“ dizajn i koncept koji je karakterizirao originalni Yaris, te predstavlja prostranu unutrašnjost unutar kompaktnih vanjskih mjera.
Istovremeno, Yaris Cross je i pravi SUV, sa svim pogodnostima koje donosi Toyotino iskustvo kreatora izvornog SUV-a prije 25 godina, modela RAV4 – danas najprodavanijeg SUV-a na svijetu – te nedavno stvaranjem impresivanog i izuzetno učinkovitog modela C-HR. Povišena putnička kabina, uz dostupnost inteligentnog sistema pogona na sve točkove AWD-i, daje dodatnu potvrdu istinskog SUV-a.
Dodavanjem Yarisa Cross u svoju ponudu, Toyotina paleta SUV-ova sada obuhvaća segmente B, C i D.
Novi hibridni pogonski sklop
Yaris Cross se ponosi Toyotinom četvrtom generacijom hibridne tehnologije. Toyota je bila uspješni pionir korištenja potpuno hibridne tehnologije u automobilima segmenta B uvođenjem prvog Yarisa Hybrida 2012. godine. Otada ih je prodano više od pola milijuna u Europi, što je postao moćan alat u jačanju svijesti javnosti o toj tehnologiji, kao i u njenom prihvaćanju kod kupaca.
Yaris i Yaris Cross su prvi modeli koji će koristiti najnoviji Toyotin 1,5-litarski hibridni sistem, koji je razvijen na temelju 2,0-litarskog i 2,5-litarskog pogonskog sklopa koje koriste nedavno predstavljeni modeli kao što su Corolla, C-HR, RAV4 i Camry.
Ovaj sistem se odlikuje novim 1,5-litarskim, trocilindričnim benzinskim motorom s Atkinsonovim procesom, precizno konstruisanim radi smanjenja trenja i mehaničkih gubitaka te radi optimiziranja brzine izgaranja. Rezultat je visoki okretni moment pri niskim brzinama vrtnje motora uz izuzetnu štedljivost goriva. Toplotna učinkovitost motora je 40%, što je bolje od uporedivih dizelskih motora i omogućava malu potrošnju goriva i malu emisiju CO2.
Ovaj novi hibridni sistem daje najveću snagu od 116 KS. Posebna pažnja je posvećena krivulji snage, zahvaljujući čemu ovaj motor ima izuzetan odziv u vožnji. Kada je riječ o emisiji, model s pogonom na prednje točkove počinje s emisijom CO2 manjom od 90 g/km, dok je za izvedbu AWD-i ta vrijednost manja od 100 g/km.
Toyotina platforma GA-B
Yaris Cross prati svog rođaka s pet vrata u pogledu usvajanja nove Toyotine platforme GA-B. Time je postignut visok nivo krutosti karoserije, kao i dobro uravnoteženo podvozje, što omogućava sjajan odziv i okretnost automobila.
Potpuno gradski. Potpuno SUV
Proizvevši Yaris Cross, Toyota je stvorila istinski SUV u manjim dimenzijama, dajući kupcima viši položaj za vožnju, praktičnost i unutrašnju prostranost koje žele u automobilu kompaktnih dimenzija, zahvaljujući čemu je tako prikladan za gradsku vožnju.
Njegov dizajn ocrtava klasične karakteristike SUV-a, povišene karoserije i većih točkova koji stvaraju pečat snage.
Yaris Cross ima isti međuosovinski razmak od 2.560 mm kao i novi Yaris hatchback, ali je ukupno 240 mm duži, jer je prednji prevjes veći za 60 mm, a stražnji za 180 mm, čime je povećan unutrašnji prostor. Odignutost od tla je povećana za 30 mm, a vozilo je ukupno više i šire – za 90 odnosno 20 mm.
Praktičnost i raznovrsnost
Riječ je o istinskom SUV-u, pa je posebna pažnja posvećena praktičnosti i raznovrsnosti. Poklopac prtljažnika je električno pokretan, jer je tako lakše kada su vam pune ruke. Podesiva visina podnice prtljažnika daje dodatnu prilagodljivost pretinca zaštićenog od pogleda ili povećane zapremine za veće terete. Dodatno, samu podnicu je moguće podijeliti u dva dijela i tako, istovremeno imati i povećanu zapreminu i pretinac u podu prtljažnika. U prtljažniku se nalaze i nove podesive trake za pričvršćivanje predmeta i sprečavanja njihovog pomicanja u vožnji.
Yaris Cross je podjednako prostran, koliko je i praktičan. Uz uspravna sva sjedišta i postavljen pokrov prtljažnika, zapremina prtljažnika je 390 litara. Međutim, ako vam je potreban prostraniji prtljažnik, tu su preklopiva stražnja sjedišta u omjeru 40:20:40, što omogućava prevoz putnika uz utovar većeg tereta.
Vanjske mjere (mm) Yaris Cross
Ukupna dužina 4.180
Ukupna širina 1.765
Ukupna visina 1.560
Međuosovinski razmak 2.560
Inteligentni pogon na sve točkove
Jedna od karakteristika koja definiše novi Yaris Cross kao istinski SUV je raspoloživost inteligentnog pogona na sve točkove – jedinstvena pogodnost u ovoj klasi za hibridni model.
AWD-i pruža dodatnu stabilnost i prenos snage na podlogu u svakodnevnoj vožnji, u lošim uslovima i na skliskim površinama. Riječ je električnom sistemu koji je kompaktniji i lakši od mehaničkih sistema pogona na sve točkove, zahvaljujući čemu Yaris Cross Hybrid AWD-i ostvaruje manju potrošnju goriva i manju emisiju CO2 nego bilo koji njegov konkurent s pogonom na sve točkove u segmentu B-SUV.
Ovaj sistem usmjerava okretni moment na stražnju osovinu prilikom pokretanja automobila i tokom ubrzavanja. U normalnoj vožnji, Yaris Cross koristi prednji pogon, ali kada sistem otkrije klizavu podlogu, pogon na sve točkove se automatski uključuje. To se može dogoditi, na primjer, na mokrim granitnim kockama, po jakoj kiši, na mokrom ili utabanom snijegu ili na pijesku.
Napredni sistem pomoći u vožnji
Temelj sigurnosnih performansi novog Yarisa Cross je njegova platforma GA-B koja ovom automobilu daje izuzetnu krutost karoserije. U namjeri da zadovolji najviše i najstrože standarde nezavisnih ispitivanja, dodatno će koristiti pogodnosti sistema aktivne sigurnosti Toyota Safety Sense i napredne funkcije pomoći u vožnji, koje pomažu u izbjegavanju čitavog niza najčešćih opasnosti na cesti pružanjem vozaču informacija, ranim upozorenjima i, kada je potrebno, automatskim kočenjem i zakretanjem volana.
Dizajn
Postupak oblikovanja Yarisa Cross okupio je širok tim iz studija iz Europe i Japana. Njihove zamisli i nadahnuće ćete jasnije shvatiti ako pročitate riječi jednog od članova tima – Lance Scott, glavnog direktora dizajna u Toyotinom studiju EDD u Nici.
„Kada smo počeli s ovim postupkom, shvatali smo da, iako je izgled razlog broj jedan prilikom kupovine u segmentu B-SUV, kupcima je važna i praktičnost. To nisu zahtjevi koje je lako pomiriti, posebno u kompaktnom paketu.
Od samih početaka dizajnerskog koncepta, imali smo na umu europskog kupca, ali smo ga trebali bolje razumjeti. Zato smo izašli iz ureda i razgovarali sa stvarnim kupcima kako bismo shvatili njihov način života – šta im se sviđa, koje su im dnevne aktivnosti i na koje se načine zabavljaju.
Nakon procesa koji je bio zabavan i poučan, vratili smo se, puni entuzijazma, oblikovanju automobila koji će ocrtavati njihovu osobnost i pružati živahnu kombinaciju profinjenosti i energičnosti.
Kao tim smo osmislili ključne riječi „Robustan“ i „Minimalističan“, za koje nam se čini da odražavaju i kompaktnost i okretnost, kao i robusnost i snagu jednog SUV-a.
Kada smo počeli skicirati zamisli za vanjski izgled, slika dijamanta nam se stalno vraćala. Zatim smo skovali izreku „nimble diamond“ – žustri dijamant kako bismo izrazili čvrstu, snažnu i vrhunsku sliku dragulja u kombinaciji s osobnošću koja izražava okretnost i zabavu u vožnji, što su bile kvalitete za koje smo osjećali da ih ovaj automobil mora oslikavati.
U pogledu odozgo, ili tlocrtu kako ga mi zovemo, „odrezali“ smo, ili „otkinuli“ karoseriju na taj način da dobijemo oblik romba ili dijamanta, a tako smo dobili prostor za naglašavanje blatobrana. Takvim izgledom karoserije u kombinaciji s 4 istaknuta blatobrana dobili smo energičan oblik koji je istovremeno snažan i profinjen.
Jasno, želimo da kupci ovaj automobil iz prve prepoznaju kao SUV, pa smo naglasili odignutost od tla, izraženu vodoravnu osu koja daje odličnu ravnotežu i stav, velike četvrtaste lukove točkova i, naravno, velike naplatke od 18”.
I lice je bilo vrlo važan aspekt za nas. Željeli smo zadržati snažni DNK Toyotine palete SUV-ova, ali istovremeno dati modelu Yaris Cross zaseban identitet.
U stražnjem dijelu smo se usredotočili na to da automobilu damo snažan stav, pri čemu široki blatobrani ocrtavaju snagu. Kombinacija vodoravnih stražnjih svjetala i stražnjeg stakla jasno ukazuje na pripadnost Yaris porodici, ali širi i četvrtastiji poklopac prtljažnika daje naslutiti da prtljažnik nudi veći prostor za prilagodljivost u svakodnevnoj upotrebi.
Što se tiče vanjske boje, počeli smo razmišljati o nečemu što bi moglo izraziti sliku aktivnosti i visoke kvalitete, a što bi se našim kupcima zaista moglo svidjeti. Razmatrajući trendove boja u budućnosti, možemo vidjeti da postoji rastuća sklonost zlatu i drugim plemenitim metalima, ali mi smo željeli ponuditi nešto prirodnije i gradskije.
Dodajući nježnu zelenu notu zlatnoj boji, istovremeno umanjujući zasićenost boje radi naglašavanja izgleda nalik metalu, dobili smo svježi, gradski, ali istovremeno aktivni izgled koji naglašava oblike vanjskih površina. Krajnji rezultat je boja koju zovemo „Brass Gold” (mesing zlato).“
Toyota predviđa proizvodnju više od 150.000 Yarisa Cross godišnje u tvornici TMMF u Onnaingu, blizu Valenciennesa, u Francuskoj te osvajanje više od 8% tržišnog udjela u segmentu B-SUV piše carlander.ba